onsdag 17 mars 2010

Talmannen informerar:

Ikväll handlade det om försvarspolitik på Lobbyn, med Barbro Hedvall som inbjuden expertkommentator. Det är en ren fröjd att prata försvarspolitik med henne, och vi är så glada att hon vill komma tillbaka när utrikespolitiken ska avhandlas i september! Vi hade ett oerhört starkt startfält denna vecka med Lasse Nilsen, Erik Hultkvist, Cecilia von Strokirch, Johan Sköld och Agneta Wallin. Alla levererade ordentligt, nästan uteslutande nytt material. Allra mest levererade förmodligen Erik Hultkvist, som jag såg på Komikaze under senhösten och bara kände att vi måste ha på Lobbyn. Så rätt, han blev nämligen välförtjänt utsedd till rolighetsminister av veckans publikrepresentant (denna gång råkade detta bli min kollega Ola Svenonius, som var den pacifist som satt närmast när jag efterlyste en sådan). Nyordningen med lite striktare tidsregler blev bara kul, men jag fick inte banka så mycket med klubban som jag ville.

Jaha, och nu ska jag ha lite semester från Lobbyn. Men det kommer att bli en väldigt bra kväll även nästa vecka, då med Johan Sköld som talman, med Lobbyns meste expert Peter Strandbrink som bollplank . På scen står Lennie Norman, Pernilla Hammargren, Marcus Johansson, Behrad Rouzbeh och Agneta Wallin (som numera ser helt och hållet ut som Tintin – hon har ”gått i roll”, som man säger). Missa inte! //Herr Talman
(försvarsminister Hultkvist)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar